Usługi transportowe są nieodłącznym elementem funkcjonowania właściwie każdej działalności, tymczasem my jako prowadzący firmę, nie zawsze jesteśmy w stanie kontrolować aspekt logiczno-transportowego osobiście. Warto dodać, że tego typu kontrola w firmie jest zgodna z obowiązującym prawem, jakie gwarantuje broni interesów prywatnych oraz państwowych spółek, ale dodatkowo bierze odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników firm.
Opracowano wiele systemów służących do ewidencji pracowników, jednakże każdy z nich ma na celu nie tylko mierzenie czasu pracy kierowców, ale również kontrolowanie całego przebiegu logistycznego w tym wykorzystanie pojazdów, ich dostępność, lub też zużycie paliwa.
Działania te,elementarnie mają podstawę w na sczytywaniu danych z kart kierowcy co najmniej raz na niespełna 30 dni bądź w wyjątkowych przypadkach częściej. Mechanizm ten jest bardzo ważny, jeśli chodzi o organizowanie rozkładu jak również rozliczania czasu pracy kierowców. Otwiera perspektywę sporządzenia indywidualnego rozkładu czasu pracy, w którym godziny rozpoczynania i kończenia pracy mogą ulec modyfikacji, a mimo kolejnego zaczęcia etatu w tej samej dobie, nadgodziny nie są naliczane.
Bardzo ważną rzeczą w transportu jest harmonogram oraz rozkład czasu pracy kierowców. Dzięki planowaniu pracy spedytorów jesteśmy w stanie obliczyć przybliżony czas potrzebny do finalizacji projektu, uwzględniający ilość przebytych kilometrów oraz czas przeznaczony na odetchnięcie. Należy pamiętać aczkolwiek o tym, że plan oraz czas pracy kierowców musi synchronizować się z normami obowiązującymi normami na terenie naszego państwa oraz w UE. Na ten przykład dzienny czas jazdy między dwoma dniami odpoczynku nie może przekraczać niż 9 godzin. Przestrzegając te przepisy, mamy praktycznie pewność skutecznej pracy, w efekcie także przydatnych transakcji.